The Day the Earth Stood Still - 2008-11-22 22:30:11 Ner Upp


The Day the Earth Stood Still



När jag hörde om att det skulle göras en remake av denna kände jag mig tvungen att se originalet först och den gjorde mig inte besviken.
Trots sina år på nacken så känns den aktuell, framförallt budskapen, men även specialeffekterna fungerar fortfarande. Filmen visar på ett bra, men framförallt tragiskt sätt, människornas dumdristiget och egoistiska levnadssätt.

Jag gillade roboten Gort, både designmässigt men även att han symboliserade hela filmens budskap om rädslan inför det okända.
Angående tankarna inför en remake så är jag lite tveksam, eftersom originalet håller så hög klass, men man för väl ändå ta och se den.
 

Kommentarer Ner Upp

Kommentera inlägget här: Ner Upp

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback Ner Upp
RSS 2.0
Nöje och Underhållning Film & TV bloggar Reggad på Commo.se Film/Tv Blogglista.se