Du Levande - 2008-10-15 07:28:21 Ner Upp


Du levande



Ja, vad ska man egentligen säga om den här filmen?
Filmen är både osammanhängade, intetsägande, men samtidigt så är den så välsammansatt och säger så mycket om livet i sig att man blir förvånad.
Filmen blandar dessutom allvarliga situationer med humor på ett bisarrt, men ändå tänktvärt sätt.

Det är också kul och se en nutida svensk filmregissör som har visioner, litar på dessa och vågar genomföra det fullt ut.
Roy Andersson har en visuell stil som är fulsnygg på ett finurligt sätt.

Jag är lite tveksam på betyget om jag ska höja det ett snäpp till, men jag får väl se "Sånger från andra våningen" först innan jag slutligen bestämmer mig.
Men totalt sätt så är detta en kul och bisarr filmupplevelse som du inte komma att glömma, på gott eller ont, i första taget.
 

Kommentarer Ner Upp
Medokin - 2008-10-15 16:48:06

Hur mycket film ser du på egentligen? :P

Nitram89 - 2008-10-15 17:02:44

Tillräckligt:P



Nä, men de senaste recensionerna var sådana som jag hade på lager.


Kommentera inlägget här: Ner Upp

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback Ner Upp
RSS 2.0
Nöje och Underhållning Film & TV bloggar Reggad på Commo.se Film/Tv Blogglista.se