Oscarsgalan 2009: Resultat av tippning - 2009-02-23 14:33:29 Ner Upp
En del av tjusningen med alla filmgalor är tippningen som sker dagarna innan själva galan. Vilken film ska ta hem årets pris och vilken skådespelarprestation ansåg juryn vara den bästa under föregående år?

Givetvis så var jag själv delaktig med tippningen inför årets gala. Min tippning finns att läsa härMovieZine's forum, Movietalk (mitt användarnamn är Nit89ram).
Så här är en liten uppföljning på hur min tippning egentligen gick.
Jag tippade inte på alla kategorier, utan endast de större som jag redan har publicerat i bloggen.


Bästa kvinnliga biroll:
Mitt tips: Penélope Cruz - "Vicky Cristina Barcelona"
Pristagare: Penélope Cruz - "Vicky Cristina Barcelona"

Bästa originalmanus:
Mitt tips
: Milk
Pristagare
: Milk

Bästa manus efter annan förlaga:    
Mitt tips: Slumdog Millionaire  
Pristagare: Slumdog Millionaire       

Bästa animerade film:

Mitt tips: Wall-E
Pristagare: Wall-E

Bästa scenografi:
Mitt tips: Benjamin Buttons otroliga liv
Pristagare: Benjamin Buttons otroliga liv

Bästa kostym:
Mitt tips: The Duchess
Pristagare: The Duchess

Bästa make-up:
Mitt tips: Benjamin Buttons otroliga liv
Pristagare: Benjamin Buttons otroliga liv

Bästa foto:

Mitt tips: Slumdog Millionaire
Pristagare: Slumdog Millionaire

Bästa manliga biroll:
Mitt tips
: Heath Ledger - "The Dark Knight"
Pristagare: Heath Ledger - "The Dark Knight"

Bästa specialeffekter:
Mitt tips: Benjamin Buttons otroliga liv
Pristagare: Benjamin Buttons otroliga liv

Bästa ljud:
Mitt tips
: Wall-E
Pristagare: The Dark Knight

Bästa klippning:
Mitt tips: Frost/Nixon
Pristagare: Slumdog Millionaire

Bästa utländska film:
Mitt tips
: Waltz with Bashir - Israel
Pristagare: Departures - Japan

Bästa regi:
Mitt tips
: David Fincher - "Benjamin Buttons otroliga liv"
Pristagare: Danny Boyle - "Slumdog Millionaire"

Bästa kvinnliga huvudroll:
Mitt tips
: Kate Winslet - "The Reader"
Pristagare: Kate Winslet - "The Reader"

Bästa manliga huvudroll:
Mitt tips
: Mickey Rourke - "The Wrestler"
Pristagare: Sean Penn - "Milk"

Bästa film:
Mitt tips: Slumdog Millionaire
Pristagare: Slumdog Millionaire


Resultat: 12/17
Kommentar: Får väl anses vara godkänt. Jag hade helst sett Rourke som vinnare, men Penn gjorde också ett bra jobb. Fincher var mest en önsketippning, då han har gjort bättre filmer än just Benjamin Button i sina dar.


Kommentarer Ner Upp
venus - 2009-02-23 19:51:50

12/17 är verkligen inte illa. ikväll kmr mystic river på tv, om du är intresserad :P

syster - 2009-02-24 20:28:03

bra jobbat brorsan! ;) tyckte det var mkt bra!


Kommentera inlägget här: Ner Upp

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback Ner Upp
RSS 2.0
Nöje och Underhållning Film & TV bloggar Reggad på Commo.se Film/Tv Blogglista.se