Tarantino on a bad day - 2009-01-27 18:11:02 Ner Upp
Quentin Tarantino är en sådan regissör som jobbar mycket med musiken i sina filmer och alla hans verk är sprängfyllda med sånger som tack vare dess medverkan har resulterat i en kultstatus bland filmfans världen över.

Men lek med tanken att herr Tarantino en dag skulle vakna på fel sida en dag och tappa sitt  "flow". Hur skulle det då låta och skulle det bli någon skillnad? Skulle hans filmskapade kanske till och med ta skada av detta?

Bedöm själv.


 

Kommentarer Ner Upp
Moa - 2009-01-27 19:15:41

Haha där ser man hur viktig musiken kan vara. Han har en fantastisk förmåga att hitta perfekt musik, det är quite impressing (speciellt i Pulp Fiction och Kill Bill 1 och 2, tycker jag)



Tarantino var min allra första filmförälskelse, han har en speciell plats i mitt hjärta ;)



Ja det är ju rätt stor skillnad på våra bloggar! Ibland tänker jag att jag skulle vilja ha en mer seriös och vettig och ambitiös(som din!) men det är skönt att ha någonstans att få utlopp för sin oseriösa sida ;)



Känner du aldrig för att vara lite personlig ibland?

venus - 2009-01-28 18:03:04

Du gillar Tarantino också, den sidan väger nog mer ;) Han är en fantastisk regissör som verkligen har fattat det där med musik, det kan ändra en hel filmupplevelse. Vad vore till exempel Kill Bill utan Nancy Sinatras bang bang..fast filmerna är ju så pass klockrena att ingen musik i världen kan dra ner på dem (Kill Bill 1 och 2 alltså) ;)

Moa - 2009-01-28 18:37:15

Ps när vi ändå är inne på Tarantino måste jag visa dig den här bild.asp?bildID=PULPP3gal" rel="nofollow">http://www.lepop.se/visabild.asp?bildID=PULPP3gal sjukt snygg, om jag inte hade varit en fattig student så hade det varit ett självklart köp, men du kanske är mer tät ;)


Kommentera inlägget här: Ner Upp

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback Ner Upp
RSS 2.0
Nöje och Underhållning Film & TV bloggar Reggad på Commo.se Film/Tv Blogglista.se