Blitz Wolf - 2010-04-11 13:53:32 Ner Upp

Kalle Anka har redan gjort det och så även de tre små grisarna, nämligen att vara delaktig i en progandafilm under andra världskriget. I Blitz Wolf, som avsnittet heter, får de tre små grisarna besök av den stora stygga vargen vid namn Adolf Wolf.

När jag skrev om Der Fuehrer's Face hade jag i åtanke att dessa filmer var gjorda för barn, men har i efterhand fått reda på att de främst gjordes till en mer vuxnare publik. Vilket förklarar en hel del. Jag vill inte låta som en trött gammal gubbe, men ibland så var det faktiskt bättre förr. I alla fall när det gällde tecknade filmer.

 

 


Kommentarer Ner Upp
D-RL - 2010-04-13 17:51:51

Det var en trevlig film jag helt missat. Något tjatig, men annars kul.


Kommentera inlägget här: Ner Upp

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback Ner Upp
RSS 2.0
Nöje och Underhållning Film & TV bloggar Reggad på Commo.se Film/Tv Blogglista.se