Take One: Voddler och HD - 2011-02-11 07:26:10 Ner Upp

I mina tidigare genomgång av Voddler skrev jag lite om tjänstens utveckling sedan starten och hur man enligt mig har gjort stora framsteg. När jag recenserade I'm Still Here, som hade premiär samtidigt på Voddler som på bio i Sverige, nämnde jag snabbt om att de har släppt en ny version av deras videospelare (nr 3).

Den nya programvaran utökade smidigheten i filmtjänsten och de tidigare avbrotten - som förekom ibland - försvann i alla fall för mig. Vad jag inte visste då, men som jag vet nu, är att den nya spelaren även gjorde det möjligt för Voddler att visa film i HD-kvalitet. En trevlig utveckling och ett måste för att Voddler verkligen ska kunna bli en filmtjänst som kan ta över fysisk filmuthyrning på lång sikt.

Idag (fredagen den 11e februari) är det så äntligen premiär för Voddlers första HD-film och det är dokumentären Take One, som dessutom är gratis. Så testa gärna och se ifall Voddler har lyckats med sin senaste utveckling. Om inte, hör gärna av er till dem och förklara vad som är fel så kan de ta till sig detta till och fortsätta utvecklas.

Själva filmen då? Jo, det är en underhållande dokumentär som ger en liten inblick i hur populära den svenska husmaffian faktiskt är internationellt. En del har jämfört filmen som "Spinal Tap for the Acid House Generation" och det är jag till viss del beredd att hålla med om. Se den!

Kommentarer Ner Upp
Fiffi - 2011-02-11 11:45:10

Tack vare dig kommer det inom en mycket snar framtid bli ett Fiffis filmtajm testar Voddler-inlägg ;D

Joel Burman - 2011-02-11 21:34:10

Tack för tipsen!

Martin - 2011-02-12 09:47:35

Fiffi: Det ser jag fram emot :)

Sofia - 2011-02-13 11:23:08

Kul att de åtminstone verkar anstränga sig för att bli bättre. Bra inlägg.

Anders Sjöman - 2011-02-15 11:58:46

Hej,



Tack för kul inlägg - och som peppar för framtida utveckling. Jag har skickat länken till hela gänget här internt.



Det tar tid att utveckla både tekniken, affärsmodellerna och filmbranschens dynamik på en gång - och då det hjälper med ständiga utvärderingar från er alla!



Så tack!

Anders Sjöman

Kommunikationschef Voddler

[email protected]

Jojjenito - 2011-02-17 22:08:06

Ja, ingen skulle bli gladare än jag om det faktiskt kunde fungera tekniskt med Voddler, just eftersom det inledningsvis funkade klockrent för mig och jag inte hade nåt att klaga på (well, förutom gui:et då). Då för ett år sen eller så klagade alla andra. Nu när det påstås att de tekniska problemen är lästa funkar det inte alls för mig. Kommer testa igen inom kort.

Jojjenito - 2011-02-19 20:24:17

Tack vare dig, Martin, så fick Voddler en chans till. Och till min och Voddlers stora lycka så funkade allt klockrent denna gång. Såg en film igår helt utan störningar. Det senaste halvåret har problemen med uppspelningen börjat direkt och fortsatt hela filmen tills det blev löjligt. Nu funkade det helt smärtfritt, inte ett enda problem. Det verkar som Voddlers senaste version 3.11 löste åtminstone mina problem.


Kommentera inlägget här: Ner Upp

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback Ner Upp
RSS 2.0
Nöje och Underhållning Film & TV bloggar Reggad på Commo.se Film/Tv Blogglista.se