Wigger - 2009-01-28 17:49:20 Ner Upp
(Från Wikipedia)

Wigger (eller wigga) är ett negativt slangord i engelska språket som betecknar en vit person som uppträder på ett sätt som anses stereotypt för den svarta kulturen.
Ordet är ett teleskopord, bildat av engelskans white och nigger, som anses vara stötande av vissa.




Ett demonstrativt exempel för detta slangord finns att finna i den hysteriskt roliga filmen Office Space. Filmen, som är från 1998, har en inledning där David Hermans karaktär visar var skåpet ska stå.


Kommentarer Ner Upp
Moa - 2009-01-28 18:20:06

Nejnej jag menade absolut inte att jag TYCKTE att du skulle vara mer personlig, tycker din blogg verkar vara en riktig bra filmblogg. Menade mest att det kan vara skönt, men det veror ju självklart på vad man har sin blogg till :)



Kul, för det var verkligen efter Pulp Fiction jag också fick mitt filmintresse, la ner en förmögenhet på att hyra och köra DVD (pre-nedladdning alltså ;)


Kommentera inlägget här: Ner Upp

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback Ner Upp
RSS 2.0
Nöje och Underhållning Film & TV bloggar Reggad på Commo.se Film/Tv Blogglista.se