Mer från Headweb - 2010-04-13 23:17:36 Ner Upp

 

Jag har redan talat mig varm kring Headweb, men bra saker får gärna upprepas. Idag finns det ett antal olika lagliga alternativ på nätet när det gäller att hyra och se film, men inget kommer enligt mig i närheten av Headweb. Det är framförallt deras målsättningen på ett DRM-fritt utbud som är deras största fördel och det som gör att jag som kör Ubuntu är det enda lagliga alternativ jag kan köra via internet.

En annan fördel med Headweb är även att det har börjat dyka upp lite äldre filmer i deras sortiment. Filmer som är gratis att titta på under Public domain-licenser. Ett inslag som förhöjer det övergripande omdömet av Headweb. Nedan följer mina rekommendationer från deras gratislager, men givetivs så finns där mer att hämta på sidan.


Night of the Living Dead
Den första moderna zombiefilmen och trots, eller tack vare, en minimal budget blev filmen en stor succé. Enligt James Rolfe är filmen bryggan mellan de klassiska och de moderna skräckfilmerna.
  • "1001 filmer du måste se innan du dör"


His Girl Friday
Cary Grant och Rosalind Russell levererar här dialog i sådan fart vilket sällan skådats på den vita duken. En av de främsta screwballkomedierna genom tiderna enligt mitt tycke.
  • "1001 filmer du måste se innan du dör"
  • IMDb top250


The General
Stuntmästaren Buster Keaton visar hur det, som den svenska titeln antyder, går till i krig. Den ena våghalsiga akrobatiska övningen avlöser den andra i denna förhållandevis rappa komedin för sin ålder.
  • "1001 filmer du måste se innan du dör"
  • IMDb top250


The Kid
En av Charlie Chaplins första långfilm och en av hans mest rörande. Chaplin var en mästare på att kombinera komik och tragedi, och detta är inget undantag.
  • IMDb top250


Kommentarer Ner Upp
Fiffi - 2010-09-15 22:10:19

Jag kanske ska ge Headweb en chans i alla fall.

Voddler har jag gett upp...


Kommentera inlägget här: Ner Upp

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback Ner Upp
RSS 2.0
Nöje och Underhållning Film & TV bloggar Reggad på Commo.se Film/Tv Blogglista.se