Knights Of The Round Table/Camelot Song (Holy Grail) - 2010-12-11 16:25:45 Ner Upp

Filmmusik (Spotify)

 


Kommentarer Ner Upp
filmitch - 2010-12-11 20:13:43

Roligt klipp från Pythons roligaste film. Allt från kaniner till kokosnötter är roligt.

Sofia - 2010-12-12 09:38:52

En klassiker! Vilka annars skulle ens komma på att rimma på Camelot och spam a lot? Musikalen är även den riktigt rolig och finns på Spotify med ursprungsensemblen (Hank Azaria, Davud Hyde Pierce och Tim Curry bland andra)

Martin (Nit89ram) - 2010-12-12 09:52:31

filmitch: Helt klart! Det jag gillar främst med Pythons humor är det smarta tramset.



Sofia: Jag såg den svenska versionen av Spamalot förra veckan med HippHipp!-gänget och Johan Glans bland annat. Riktigt bra och rekommenderas ifall ni besöker Malmö någon gång under våren. Har inte lyssnat igenom originaluppsättningen, men nu när jag vet att det finns på Spotify så lär jag göra det. Tack för tipset :)

DRL - 2010-12-12 15:05:08

Inte min MP-favorit, men den har visst jävligt kul grejer. Kul klipp :)

Sofia - 2010-12-13 11:40:32

Och jag visste inte att det fanns en svensk uppsättning. Synd att jag inte kommer att vara i Malmö vad jag vet. Å andra sidan är MP så mycket engelska för mig att det nog skulle kännas "fel" i en svensk översättning

Martin (Nit89ram) - 2010-12-14 15:56:25

Sofia: Kan förstå hur du menar och originalet är alltid bäst. Var själv orolig hur pass mycket som kunde förloras i översättningen, men det visade sig vara helt fel. Det märkes att hela ensemblen var uppväxta med Monty Python och man lyckades fånga deras "kärna". Dessutom lyckades man med konstycket att bygga in några svenska skämt, som var riktigt roliga, i översättningen.


Kommentera inlägget här: Ner Upp

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback Ner Upp
RSS 2.0
Nöje och Underhållning Film & TV bloggar Reggad på Commo.se Film/Tv Blogglista.se