00-talets bästa filmer - 2010-05-17 19:41:17 Ner Upp
Jag vet att det är i senaste laget att posta en lista över sina filmfavoriter under det gågna årtiondet. Det borde man egentligen har gjort i slutet av förra året alternativt under början av detta året. Men jag blev så inspirerad av tråden 2000-talets bästa filmer på Filmsnack att jag tänkte i alla fall göra ett tappert försök att sammanställa mina favoriter. Som vanligt är det svårt med dessa listor, men jag blev ändå ganska nöjd med slutresultatet.

Listan består av fem filmer per år och rangordning är i fallande ordning.
Håller du inte med mig? Kommentera här eller gå in på Filmsnack och posta din egen lista.

2009:
Inglourious Basterds
El secreto de sus ojos
District 9
Up
Un prophète

2008:
De ofrivilliga
Waltz with Bashir
In Bruges
Wall-E
Changeling

2007:
The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford
No Country for Old Men
Zodiac
Into the Wild
Hot Fuzz

2006:
El laberinto del fauno
Das Leben der Anderen
Daft Punk's Electroma
The Departed
Babel

2005:
Sin City
Thank You for Smoking
Good Night, and Good Luck
The Squid and the Whale
V for Vendetta

2004:
Der Untergang
Eternal Sunshine of the Spotless Mind
Collateral
Fyra nyanser av brunt
Team America: World Police

2003:
Oldboy
Interstella 5555: The 5tory of the 5ecret 5tar 5ystem
Capturing the Friedmans
Elephant
Smala Sussie

2002:
I​r​r​é​v​e​r​s​i​b​l​e
Sympathy for Mr. Vengeance
Adaptation.
Infernal Affairs
The Pianist

2001:
Amelie från Montmartre
Mulholland Dr.
Donnie Darko
The Man Who Wasn't There
Spirited Away

2000:
Requiem for a Dream
Memento
Snatch
Tillsammans
Joint Security Area


Kommentarer Ner Upp

Kommentera inlägget här: Ner Upp

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback Ner Upp
RSS 2.0
Nöje och Underhållning Film & TV bloggar Reggad på Commo.se Film/Tv Blogglista.se