William Shatner och musiken - 2010-10-19 20:09:18 Ner Upp

William Shatner är en härlig lirare med en stor portion humor. Trots att jag inte har sett mycket med honom har jag snabbt förstått att Shatner har blivit en stor kultfigur, främst för sin roll som kapten Kirk i TV-serien Star Trek men även för sina galna upptåg i övrigt. William Shatner verkar till synes har en stor portion självdistans och tvekar inte att göra uppdrag som kanske går utanför hans "säkra sfär".

Länkade själv för ett tag sedan till ett klipp vid namn Top 10 Shitty Shatner Movies, där ett antal filmer med Shatner spelades upp av mer eller mindre tveksam kvalitet. Jag trodde själv att jag hade en klar bild över vad Shatner vad för en typ, tills igår då jag - döm av min förvåning - hittade en ny sida hos honom. Jag var inne och klickade runt på Last.fm när jag under genren spoken word hittade ingen mindre än herr Shatner själv.

 

Tydligen har han under sin karriär även spelat in skivor, där han gör covers av mer eller mindre kända låtar. Jag kan inte direkt påstå att detta är musik ur den högre skolan, men om jag inte förstod det tidigare så förstår jag åtminstone nu varför han har blivit en sådan stor kultfavorit.

Lyssna gärna på klippet nedan och några av hans skivor finns även att lyssna på via Spotfy.

 

 

 


 

Filmmusik (Spotify)

 


Kommentarer Ner Upp
filmitch - 2010-10-19 23:03:16

Vilken fröjd för örat o skrattmuskeln. Även Mr Spock har spelat in nga sånger.

Nit89ram - 2010-10-20 08:51:09

filmitch: Hehe, precis.

Shatner och Mr Spock (Leonard Nimoy) har en gemensam skiva på Spotify. In och lyssna:)

Pladd - 2010-10-21 15:41:02

Haha, vilken skön musik! Vilken man han är, Shatner!

Yojimbo - 2010-10-22 00:07:31

Han måste vara en slags förebild åt David Hasselhoff. :D



Samm Levine (Freaks and Geeks, Inglourious Basterds) är dock inte lika förtjust längre trots att han är ett fan av Shatner.



http://blog.blogtalkradio.com/celebrities/freaks-geeks-star-samm-levine-william-shatner-gigantic/


Kommentera inlägget här: Ner Upp

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback Ner Upp
RSS 2.0
Nöje och Underhållning Film & TV bloggar Reggad på Commo.se Film/Tv Blogglista.se