James Bond - Pierce Brosnan - 2009-01-10 01:42:39 Ner Upp

James Bond: x4

My name is Brosnan......Pierce Brosnan

Axlade rollen som Bond efter ett långt uppehåller under början av 90-talet.
I och med Brosnan filmer så började Bondfilmerna mer bli actionfilmer, men Brosnans lyckas ändå leverar humoristiska instick värdigt en Bondfilm.

Hade en roll i en av förra årets storfilmer, Mamma Mia.




Goldeneye [007 #17]
Bra actionfilm, men den innehåller alldeles för lite Bondkänsla för att jag ska bli riktigt nöjd.





Tomorrow Never Dies [007 #18]
Samma problem som Goldeneye, det vill säga för mycket action och för lite Bond.
Filmen har däremot en intressant skurk som jag nog anser vara den bättre från Brosnans Bondfilmer.





The World is Not Enough [007 #19]
Inget att tillägga gentemot de andra Brosnan-filmerna. Har en bra cast förutom på en punkt, nämligen Denise Richards. Jag hade gärna bytt ut henne mot en annan skådespelerska.





Die Another Day [007 #20]
Innehåller några intressanta element, men på det hela taget så blev det pannkaka av det hela. Detta symboliseras tydligast av den osynliga Bondbilen och den horribla CGI-actionscenen.
Visst är filmen överdriven, men till skillnad mot Licene to Kill så är den underhållande i alla fall.




James Bond


Kommentarer Ner Upp
venus - 2009-01-24 17:55:03

brosnan kommer alltid att vara stuart i mrs doubtfire för mig ;) har svårt att se honom som bond!


Kommentera inlägget här: Ner Upp

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback Ner Upp
RSS 2.0
Nöje och Underhållning Film & TV bloggar Reggad på Commo.se Film/Tv Blogglista.se