The Curious Case of Benjamin Button - 2009-01-17 12:53:14 Ner Upp

The Curious Case of Benjamin Button

Finchers senaste alster med en åldrande Brad Pitt är en filmupplevelse som det var länge sedan man upplevde något liknande.
Filmen handlar om Benjamin Button, spelad av Brad Pitt, som har en konstig åkomma och åldras baklänges. Men filmen är så mycket mer än ett livsdokument om en man.
Det är en film om ett lands, och en hel världs, utveckling under en omväldande tid, men framförallt att vi ska inse livets storhet och bejaka det.

Ensemblen är välfylld med skådespelare som presterar på sin toppnivå, där Brad Pitt fungerar utmärkt i titelrollen och, med hjälp av digital teknik, så är det fantastiskt att se Pitt förvandlas från en gammal och skruttig man till en spänstig tonåring. Tekniken går verkligen framåt och det fungerar oftast utan att man direkt tänker på det, vilket kan sägas verkligen är ett bra betyg.

På det hela taget så är det en film på nästan tre timmar som innehåller så otroligt mycket så det blir aldrig sövande och mot slutet så vara tårarna oundvikliga.
En film som har något magiskt över sig och som visar vad filmediet verkligen är kapabelt till.
Det blir nästan toppbetyg, men någonting säger mig att filmen, likt Benjamin Button, kommer att växa med tiden.
 

Kommentarer Ner Upp
venus - 2009-01-24 17:53:02

det var så länge sen jag kollade in här! haha vilken häftig design.



den ska jag se ikväll och jag ser verkligen framemot det! tretton oscarnomineringar är nog en hint på vad jag kan förvänta mig ;)


Kommentera inlägget här: Ner Upp

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback Ner Upp
RSS 2.0
Nöje och Underhållning Film & TV bloggar Reggad på Commo.se Film/Tv Blogglista.se