De ofrivilliga - årets svenska Oscarsbidrag - 2009-09-15 15:45:38 Ner Upp

Idag blev det klart att De ofrivilliga blir årets svenska Oscarsbidrag till priset för bästa utländska film.
Detta kom som en positiv överraskning, då jag själv rankar filmen som förra årets bästa film överlag och dessutom en av de bättre svenska genom tiderna.

Så nu önskar jag regissören Ruben Östlund och producenten Erik Hemmendorff lycka till inför akademins kommande utgallring - och vilka fem filmer som kommer att tävla presenteras den 2:e februari.

Mer info: DN , Bio.nu , Moviezine


Min recension på filmen

 


Kommentarer Ner Upp
syrran - 2009-09-22 23:04:32

jag får väl ta och se där den filmen snart! :D


Kommentera inlägget här: Ner Upp

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback Ner Upp
RSS 2.0
Nöje och Underhållning Film & TV bloggar Reggad på Commo.se Film/Tv Blogglista.se