The Third & The Seventh - 2010-01-14 10:53:05 Ner Upp

Ja, jag vet det har blivit många kortfilmer på sistone, men den här filmen är alldeles för intressant för att undvikas. The Third & The Seventh heter den och är gjord av Alex Roman, en till synes kompetent snubbe när det gäller datormodellering. För det är datormodellering, eller snarare främst Romans kunnande inom området, som är i fokus här.

Jag kan klistra in filmens synopsis för att ni ska få en bild över vad det hela handlar om:
"A FULL-CG animated piece that tries to illustrate architecture art across a photographic point of view where main subjects are already-built spaces. Sometimes in an abstract way. Sometimes surreal.
"

Detta är en film som många av de större filmbolag borde ta lärdom från. Datoranimationer är en revolution inom filmbranschen, men det gäller att använda det på rätt sätt. Det ska snarare smälta in med filmen i övrigt än att utmärka sig på egen hand. Ett faktum som jag må säga Alex Roman har lyckats med.

(Bör ses i HD och fullskärm för bästa effekt)



Jag måste även länka till ett klipp där man får en liten inblick i hur Alex Roman gjorde filmen.
Compositing Breakdown (T&S)


Kommentarer Ner Upp

Kommentera inlägget här: Ner Upp

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback Ner Upp
RSS 2.0
Nöje och Underhållning Film & TV bloggar Reggad på Commo.se Film/Tv Blogglista.se