Macho - 2009-02-09 21:40:52 Ner Upp
Mäns rätt att bejaka sin manlighet och machokulturens skildring på film har gått kräftgång de senaste åren. Från att supermän som Sylvester Stallone och Arnold Schwarzenegger varit de stora filmhjältarna under 70- och 80-talet, så har järnmannens tillvaro och status sakta sjunkit. När Stallone började bli till åren kommen och Arnold stack till Kaliforien, så fanns där ett stort tomrum att fylla. Men det fanns ingen värdig efterträdare.


Vin Diesel lekte barnvakt i The Pacifier och därmed diskvalificerade sig direkt ifrån tävlingen. Dwayne "The Rock" Johnson  känns däremot som om han aldrig riktigt har tagit chansen att nå ända fram.

Nä, dagens melodi är att vara mjuk och bejaka sina känslor. Den tuffa machokillen är ute i kylan och han verkar inte få komma in på ett bra tag.
Tacka vet jag svensk humorfilmer där machokillen får härja fritt och här bevisas det att machokillen inte behöver vara muskulös för att regera. Ibland räcker det helt enkelt bara genom att vara en riktig besswerwisser.

(Klipp från filmen Yrrol - en kolossalt genomtänkt film)


Kommentarer Ner Upp
http://sevenghosts.blogg.se - 2009-02-10 10:24:12

Jag saknar verkligen dom gamla 80-tals macho killarna, Rambo var en gud för mig när jag yngre.

Moa - 2009-02-11 08:58:28

Det roligaste är nästan när han hela tiden missar jordnötter han försöker kasta i munnen hahahah


Kommentera inlägget här: Ner Upp

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback Ner Upp
RSS 2.0
Nöje och Underhållning Film & TV bloggar Reggad på Commo.se Film/Tv Blogglista.se