Stanley Kubrick Interview - 2009-06-18 23:27:36 Ner Upp
Stanley Kubrick (mannen, myten, legenden), har med sina visuellt slående och detaljrika filmer, skapat sig en viktig plats i filmhistorien. Många av hans filmer anses tillhöra det absoluta toppskiktet och Kubrick har influerat en mängd olika filmskapare genom tiderna.

Trots detta så har själva personen Stanley Kubrick hamnat lite i skymundan. Men till min stora förtjusning så har jag hittat en intressant intervju från 1966, där Stanley berättar för intervjuaren Jeremy Bernstein lite om sina filmer och sin bakgrund.
Det är en intressant historia som spelas upp och man får reda på många detaljer, som jag i alla fall inte visste om sen tidigare.

Intervjun består av totalt nio delar och jag länkar här till den första delen. För att fortsätta attt se på de följande delarna, så är det bara att följa videolänkarna i slutet av klippet.
Om inte det passar så finns det även en spellista med alla klippen samlade.

På tal om Stanley Kubrick och fakta om honom, så kan jag rekommendera en riktigt bra dokumentär om hans liv, Stanley Kubrick: A Life in Pictures




Kommentarer Ner Upp

Kommentera inlägget här: Ner Upp

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback Ner Upp
RSS 2.0
Nöje och Underhållning Film & TV bloggar Reggad på Commo.se Film/Tv Blogglista.se