Cinemassacre’s Monster Madness - 2010-10-05 21:03:51 Ner Upp

September har blivit oktober och sommaren har definitivt lämnat oss för den här gången och hösten har tagit över fullständigt. Kvällarna blir mörkare och mörkare och vädret blir kallare och kallare. Deppigheten blottar lätt med sin närvaro, men man får ändå försöka att hålla humöret uppe och se det positiva i det hela. Som till exempel att hösten är en perfekt årstid för film, TV-serier och böcker inne i hemmets varma och lugna vrå, och således bör hösten vara ett oplockat smörgåsbord för oss filmintresserade.

Hösten, och framförallt just oktober månad, har jag dessutom hört talas om är en högtid för skräckfilmer. Detta är något som James Rolfe (Angry Video Game Nerd) har tagit tillvaro på och gjort till sin egen lilla tradition. Sedan 2007 har han hela oktober månad, fram till Halloween, gått igenom en skräckfilm varje dag i ett videoklipp och både gamla klassiker och mer obskyra inslag får sin beskörda del av rampljuset. Rolfe är själv ett stort skräckfilmsfan, vilket märks, och med stor entusiasm delar han välvilligt med sig av sina kunskaper inom området.

"Cinemassacre’s Monster Madness", som hela kalaset kallas, har varje år haft ett specifikt tema och i år är temat "Camp Cult", där Rolfe går igenom olika kultfilmer där smaken på dem sannerligen kan diskuteras.

Årets tema är i full gång och för att följa evangemanget är det bara till att surfa in på Cinemassacres sida varje dag denna månad, eller alternativt fixa en trevlig liten RSS-läsare så att man inte missar ett avsnitt. Låt inspirationen och nyfikenheten flöda och förhoppningvis hittar ni några nya favoriter bland Rolfes klipp.

De tidigare årens teman går att följa via spellistorna nedan:
Monster Madness 2007: History of Horrors
Monster Madness 2008: Godzillathon
Monster Madness 2009

 


Kommentarer Ner Upp
Filmitch - 2010-10-06 01:04:52

Det här verkar roligt skräckfilmsentusiast som jag är.

Länkar din sida om det är ok.

Nit89ram - 2010-10-06 07:55:01

Om du är skräckfilmsentusiast så kan jag tänka mig att det passar dig perfekt. Själv har jag tidigare haft lite svårt för skräckfilmer, men Rolfe har helt klart gjort att jag har fått upp ögonen på denna filmgenre som har så mycket att erbjuda.



Länka på bara :)

Sofia - 2010-10-07 13:59:52

Åhh, vilket kul tips, skräckfilmsentusiast som jag är och åhh vad synd att jag hatar att se video på datorn. Får kanske komma över min aversion för att kunna ta del av det här...

Pladd - 2010-10-07 20:39:48

Jag är inte så jätteförtjust i skräck, men det här var väldigt intressanta videos. Tack för tipset! :)

Steffo - 2010-10-11 16:19:40

Lysande bra tips!

Sitter just i dagarna här och filurar på om man kan göra en liten grej på den snart-kommande-Halloween-högtiden....och så får man plötsligt lite mer inspiration via det här inlägget! Stiligt!

Max - 2010-11-03 17:19:18

Helt underbara videos. Jag gillar speciellt Night of the Demon och The Screaming Skull avsnitten. Night of the Demon verkar vara en riktigt sjuk film.


Kommentera inlägget här: Ner Upp

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback Ner Upp
RSS 2.0
Nöje och Underhållning Film & TV bloggar Reggad på Commo.se Film/Tv Blogglista.se