Inför Oscarsgalan 2011: Tippning - 2011-02-27 10:35:38 Ner Upp

Dags för tippning och då är det dags att lägga mina egna åsikter åt sidan. Hur kan juryn tänkas argumentera kring sina val av vinnare och vilka kan anses vara de mest lämpliga vinnarna enligt dem? Nedan följer en lista med vilka jag tror utses som vinnare vid årets Oscarsgala.

Jag kan förstå att det inte är särskilt roligt eller givande att läsa en lång lista, helt utan egna kommentarer från min sida kring hur jag tänkte. Se istället den här listan som ett bevis på att jag inte kommer att ändra min tippning under galans gång och som en förstudie till uppföljningen på hur tippningen gick som jag kommer till att göra nästa vecka.

Bästa manliga huvudroll
* Colin Firth i The Kings Speech

Bästa manliga biroll
* Christian Bale i The Fighter

Bästa kvinnliga huvudroll
* Natalie Portman i Black Swan

Bästa kvinnliga biroll
* Melissa Leo i The Fighter

Bästa animerade långfilm
* Toy Story 3, Lee Unkrich

Bästa art direction (scenografi)
* The Kings Speech, Eve Stewart och Judy Farr

Bästa foto
* True Grit, Roger Deakins

Bästa kostym
* The Kings Speech, Jenny Beavan

Bästa regi
* The Social Network, David Fincher

Bästa dokumentära långfilm
* Exit through the Gift Shop, Banksy och Jaimie D'Cruz

Bästa dokumentära kortfilm
* Strangers No More, Karen Goodman och Kirk Simon

Bästa filmklipp
* 127 hours, Jon Harris

Bästa utländska film
* Biutiful, Mexico

Bästa makeup
* Barneys Version, Adrien Morot

Bästa musik (Original score)
* The Social Network, Trent Reznor och Atticus Ross

Bästa musik (Original song)
* "If I rise" ur 127 Hours, A.R. Rahman, Roland 'Rollo' Armstrong och Dido

Bästa film
* The Kings Speech, Iain Canning, Emile Sherman och Gareth Unwin

Bästa animerade kortfilm
* Day & Night, Teddy Newton

Bästa kortfilm
* The Confession, Tanel Toom

Bästa ljudklippning
* Inception, Richard King

Bästa ljudmix
* Inception, Lora Hirschberg, Gary Rizzo och Ed Novick

Bästa specialeffekter
* Inception, Chris Corbould, Andrew Lockley, Pete Bebb och Paul J. Franklin

Bästa manus baserat på förlaga
* The Social Network, Aaron Sorkin

Bästa originalmanus
* The Kings Speech, David Seidler


Kommentarer Ner Upp
Smsa Låna - 2011-07-20 04:36:28

Intressant blogg! Det märks att du gillar att blogga!


Kommentera inlägget här: Ner Upp

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback Ner Upp
RSS 2.0
Nöje och Underhållning Film & TV bloggar Reggad på Commo.se Film/Tv Blogglista.se