Inför Oscarsgalan 2013: Tippning - 2013-02-24 18:04:05 Ner Upp

Slutligen dags för tippning och då är det dags att lägga mina egna åsikter åt sidan. Hur kan juryn tänkas argumentera kring sina val av vinnare och vilka kan anses vara de mest lämpliga vinnarna enligt dem? Nedan följer en lista med vilka jag tror utses som vinnare vid årets Oscarsgala.

Jag kan förstå att det inte är särskilt roligt eller speciellt givande att läsa en lång lista, helt utan egna kommentarer kring hur jag tänkte vid varje val. Se istället den här listan som ett bevis på att jag inte kommer att ändra min tippning under galans gång och som en förstudie till hur min tippning egentligen gick som jag kommer till att göra efter galan.

Bästa manliga huvudroll
Daniel Day-Lewis i Lincoln

Bästa manliga biroll
Tommy Lee Jones i Lincoln

Bästa kvinnliga huvudroll
Jennifer Lawrence i Silver Linings Playbook

Bästa kvinnliga biroll
Anne Hathaway in Les Misérables

Bästa animerade långfilm
* Wreck-It Ralph, Rich Moore

Bästa production design (scenografi)
* Les MisérablesEve Stewart & Anna Lynch-Robinson

Bästa foto
* Skyfall, Roger Deakins

Bästa kostym
* Les Misérables, Paco Delgado

Bästa regi
* Lincoln, Steven Spielberg

Bästa dokumentära långfilm
* Searching for Suger ManMalik Bendjelloul & Simon Chinn

Bästa dokumentära kortfilm
* Mondays at RacineCynthia Wade & Robin Honan

Bästa filmklipp
* Argo, William Goldenberg

Bästa utländska film
* Amour, Österrike

Bästa smink
* Les Misérables , Lisa Westcott & Julie Dartnell

Bästa musik (Original score)
* Life of Pi, Mychael Danna

Bästa musik (Original song)
* Skyfall from Skyfall
Text & Musik: Adele & Paul Epworth

Bästa film
* Lincoln, Steven Spielberg & Kathleen Kennedy

Bästa animerade kortfilm
* Paperman, John Kahrs

Bästa kortfilm
* Curfew, Shawn Christensen

Bästa ljudklippning
* Life of Pi, Eugene Gearty & Philip Stockton

Bästa ljudmix
* Life of Pi, Ron Bartlett, Doug Hemphill & Drew Kunin

Bästa specialeffekter
* Life of Pi, Bill Westenhofer, Guillaume Rocheron, Erik De Boer & Donald Elliott

Bästa manus baserat på förlaga
* Argo, Chris Terrio

Bästa originalmanus
* Zero Dark ThirtyMark Boal

Kommentarer Ner Upp

Kommentera inlägget här: Ner Upp

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback Ner Upp
RSS 2.0
Nöje och Underhållning Film & TV bloggar Reggad på Commo.se Film/Tv Blogglista.se