Royale with Cheese - 2008-03-02 21:38:22 Ner Upp
image1

Hejsan!

Jag är en stor fantast av det medium som vi till vardags kallar film. Film defineras som rörliga bilder som skapas genom att en sekvens av ögonblicksbilder presenteras i ett tempo som skapar en illusion av rörelse.
Filmindustrin har under sin över hundraåriga histora blivit en av dem största industrierna i världen. Film förmedlar ett budskap, vare sig det är ett tungt ämne som berör eller om den helt enkelt vill underhålla oss. Oavsett vad vi tycker om film som konstart, så har de flesta någon gång i sitt liv sett en film.

Varje år produceras det många filmer runt om i världen och alla visar tyvärr inte upp det fina när det gäller film och dess konst. Så jag hade tänkt att med denna blogg både risa och rosa diverse filmer, både nya och gamla, för att försöka få en liten överblick. Vem vet, jag kanske till och med hjälper någon att välja sin nästa film?

I alla fall så hade jag tänkt att på denna lilla plätt i det stora komunikationsnätet som kallas Internet, disskutera ämnet film.
Här kommer framförallt att komma upp små recensioner med korta beskrivningar om filmerna, små egna tankar om dem och till slut ett litet betyg.
Men här kommer även att komma upp små notiser som enligt mig är viktiga att åtminstone ha en kännedom om. Även små onödigt vetande kommer att dyka upp vid recensionerna, helt enkelt för jag tycker det är roligt.

Detta får räcka just nu. På återseende.


Post Scriptum: Kom ihåg att film är som mat. Man måste inta det i regelbundet.
 

Kommentarer Ner Upp
syrran - 2008-03-02 22:35:42

väntar med spänning på en massa filmtips! :D

lazor - 2008-03-20 15:39:46

Känns som att du härma mig och min blogg lite.. Inget illa, jag tar det som en komplimang! IMO tkr jag dock att din blogg är med välskriven och snyggare. :D

lemonque - 2010-08-05 11:34:30

skönhet, men också göra dig attraktionscentrum var du än är genom att bära dem.


Kommentera inlägget här: Ner Upp

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback Ner Upp
RSS 2.0
Nöje och Underhållning Film & TV bloggar Reggad på Commo.se Film/Tv Blogglista.se