och vinnaren är... - 2010-11-26 19:33:44 Ner Upp


Glädjespridaren och träffsäkerhetens mästare Fiffi och hennes filmtajm firade nyligen 1 år med pompa och ståt (Grattis i efterskott och jag ser fram emot minst ett år till).
Till detta firande annordnades det en liten tävling där högsta priset var en The Ultimate Fiffis Filmtajm Movie Box, med [citat]en låda med ALLT du behöver för en lyckad filmkväll[slutcitat]. Det enda man behövde göra var att mejla in namnet på sin favoritfilm från landet vi i folkmun kallar Sverige. Ett erbjudande jag verkligen inte kunde tacka nej till.

Sagt och gjort mejlade jag in mitt bidrag och tänkte inte mycket mer på det. Jag brukar ju inte ha tur i sådana här sammanhang så jag körde efter devisen "det viktiga är inte att vinna, utan att delta". Det viktiga var ju sannerligen att fira just Fiffis 1-års jubileum, så jag hade varit nöjd ändå. Fru Fortuna ville dock annorlunda visade sig och en dag fick jag ett mejl från Fiffi om att hon hade dragit en lapp med mitt namn på och att jag var den lyckliga vinnaren. Glädjen infann sig som ett härligt lugn hos mig som snart även övergick till spänning. Jag blev som ett barn inför julafton: "Vad skulle finnas i paketet?".

För att försöka gå direkt till resultatet fick jag idag hem mitt paket från Posten. Kassörskan sa "grattis på födelsedagen" när jag hämtade upp paket och visst kändes det som en födelsedag allt. Nedan följer några bilder på paketet och dess innehåll. En varningens finger bör höjas att jag verkligen inte är någon mästerfotograf och att ljusförhållandena var inte direkt optimala. Förhoppningsvis ser man ändå på ett ungefär vad bilderna ska föreställa.




Gillar taglinen :)

Jag fick totalt fem filmer med i paketet: Rocky 4, Det Stora Blå, Frostbiten, Remember Me och Scott Pilgrim vs. the World. Det roliga är att jag inte har sett någon av dessa filmer tidigare, så jag har trevliga filmstunder att se fram emot framöver. Ska försöka få till någon form av recension i alla fall på tre av filmerna.

Så tack för vinsten Fiffi och jag ser som sagt fram emot att läsa dina underhållande och träffsäkra texter minst ett år till. Förövrigt känns det ändå lite konstigt att jag, plus nio andra vinnare, får vinster när det är du, Fiffi, som jubilerar. Men stort tack ännu en gång.

Notis: Och vilken svensk film som var min favorit? Min röst gick till De ofrivilliga från 2008, regisserad av Ruben Östlund. Min recension på filmen finns att läsa här och sammanställningen av de inskickade bidragen till Fiffi finns här.

http://www.imdb.com/title/tt1232826/

Kommentarer Ner Upp
Sofia - 2010-11-26 21:09:33

Ojojoj, vilken höjdare, bättre kan det knappast bli. Jättegrattis till dig, Martin (who, me jealous?) :)

Joel Burman - 2010-11-26 21:12:18

Wow vilket J*vla pris!!! Nån mer som röstar för att Fiffi ska köra tävling! Jag KRÄVER för övrigt en recension av Det Stora Blå som enligt mig är en av världens bästa filmer.

Fiffi - 2010-11-27 00:07:26

Men JÖSSES Martin, vilket inlägg! Vad glad jag blir att du blev så glad! :D



Vet du vad jag är mest nöjd med? Att jag hade en meter över av min Wall:E-tapet så du fick ett filmpaket ända inifrån och ut :D

Plox - 2010-11-27 01:34:43

Åh jäklar vilket trevligt pris! Kul att du delade med dig av det också, i inläggsformat menar jag. =)



Fiffi for president!

RJ - 2010-11-27 10:13:06

Häftigt som tusan!! Fiffi är grym på det där med vinster. :)

Martin (Nit89ram) - 2010-11-27 10:26:56

Sofia: Tack så mycket :)



Joel Burman: Jag röstar för att Fiffi ska anordna fler tävlingar och din önskning har redan gett resultat. Fiffi har redan satt igång en ny tävling :)

Och givetvis ska jag recensera "Det stora blå". Både du och Fiffi älskar den, så jag har lite att leva upp till nu.



Fiffi: Kände att jag var tvungen att försöka ge något lite tillbaka, även om det inte var mycket.



Jag gillade omslaget starkt och precis som du säger blev det ett riktigt filmpaket :)

Var det från barnens tapet eller din? ;)



Plox: Jag har ju läst dina trevliga inlägg om din filmsamling, så jag tänkte göra något liknande. Men eftersom du gör det så bra blir detta nog första och sista gången för mig :)



RJ: Amen! :)



BlueRoseCase - 2010-11-27 11:19:08

Vad kul, grattis till vinsten!

Fiffi - 2010-11-27 12:28:33

Det var sonens fondvägg, ett tag. Sen tyckte han den var barnslig och då hade jag den på en liten vägg i köket :)

Sara BE - 2010-11-27 13:11:50

Wow, vad fint!

Pladd - 2010-11-28 19:05:51

Oj, vilket paket! Och vilka sköna filmval!



Ska bli väldigt kul att läsa din recension av Det stora blå (som jag inte heller har sett), speciellt eftersom jag redan har sett ditt betyg. ;)

Martin (Nit89ram) - 2010-11-29 13:00:25

Pladd: Hehe, så du har redan tjuvkikat på betyget :)

Ska försöka knåpa ihop en liten recension under kommande vecka.



Sen ska jag försöka återkomma till dig när jag har sett "Remember Me". Kom ihåg att du gillade den och du var faktiskt den som ändrade min uppfattning om filmen från ett "blank nej", till kanske.

syster - 2010-11-29 21:26:07

Stort grattis bror! Remember me kan du se tillsammans med mig, för den vill jag också se! ;) och pax för laktritsen ;) haha

omberg - 2010-11-30 03:08:37

Stort grattis till vinsten i en härlig tävling! :D (Synd att jag missade den själv!)



För övrigt så har jag nu bestämt mig för vad jag ska ha på väggarna, nästa gång det är på tapeten! (Känner mig lite som Ingvar Oldsberg när jag lägger sådana luriga ordvitsar!)

Yojimbo - 2010-12-02 12:28:45

Grattis, sicken present - en sån där man är nöjd över redan innan man öppnat den nästan. :)



Jag vill gärna höra vad du tycker om Remember Me också, för det är årets överraskning för min del faktiskt och en underskattad film (förutom från dem som sett den). Man tror ju att det ska vara nån tonårssmörfilm men den är mer än så och väl värd minst en titt (själv såg jag den fyra gånger på två veckor typ).


Kommentera inlägget här: Ner Upp

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback Ner Upp
RSS 2.0
Nöje och Underhållning Film & TV bloggar Reggad på Commo.se Film/Tv Blogglista.se