Blandbandsuppmaning by AddePladde - 2010-10-30 09:21:22 Ner Upp

Allt i livet består inte enbart av film (skrämmande, eller hur?). Addepladde (AddePladdes j-vla filmblogg) har i sin musikblogg AddePladdes förbannade musikblogg gjort uppmanat sina läsare att damma av det gamla hederliga blandbandskonceptet från förr och skapa sig nya digitiala efterträdare via Spotify. Reglerna och hur man ska gå tillväga finns att tillgå på musikbloggen.

Det första temat som berörs är "
vinter/mörker med en touch av melankoli". Kan till en början låta deprimerande, men låt oss vara deprimerade tillsammans så blir detta nog bra. :)

Min spellista "Up on Melancholy Hill there's a plastic tree" finns att tillgå här och annars är det bara till att hoppa sig vidare till AddePladdes musikaliska sida, här eller via bilden ovan. Låt fantastin flöda fritt och skapa dig ditt eget blandband som du delar med dig av. "Musik ska byggas utav glädje" som någon sa och en stor del i denna glädje är att dela med sig av bra musik till andra.


Om du inte har tillgång till Spotify än har jag några invites över. Hör bara av dig till mig så löser vi det.

 


Kommentarer Ner Upp
Fiffi - 2010-10-30 16:26:58

Ååå vad jag skulle vilja och hoppas att fler hakar på den här grejen. Det är ju jättekul och ett toppensätt att hitta nya musik och nya favoriter. :)

Pladd - 2010-10-31 00:02:24

Tack som farao för länkandet och informationsspridningen. Hoppas också det här tar fart. :)

Nit89ram - 2010-10-31 11:09:25

Fiffi: Samma här! Det är både ett trevligt och smidigt sätt att hitta ny musik på, och ju fler som är med desto bättre.

Har förresten lyssnat igenom din "En vanlig dag..."-lista nu och den var riktigt bra. Gillade framförallt hur du la upp låtarna för att det skulle beskriva din personlighet :)



Pladd: Ett sådant bra koncept måste uppmärksammas :)

Fiffi - 2010-10-31 20:14:42

Jaooooo, man får väl tänka till lite om man nu ska göra en såndär lista ;D

RJ - 2010-10-31 21:52:40

"Låt oss vara deprimerade tillsammans". Skitbra mening!



Jag har inte riktigt kommit igång med att lyssna på allas listor än men jag diggar verkligen den där idén med Spotify-blandband och SKA både lyssna och försöka fixa en egen lista en vacker dag.

Nit89ram - 2010-11-01 17:02:52

RJ: Hehe, tänkte att jag var tvungen att försöka göra det lite positivt :)



Ser fram emot din kommande lista. Alltid roligt att hitta ny bra musik att lyssna på:)


Kommentera inlägget här: Ner Upp

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback Ner Upp
RSS 2.0
Nöje och Underhållning Film & TV bloggar Reggad på Commo.se Film/Tv Blogglista.se